Jesteś 250825 gościem na tej stronie.
Licznik zlicza już przez 6340 dni, strona działa już 6805 dni.
Snajper aukcyjny - licytuj skutecznie! Znów nie zdążyłeś? Masz dość przegranych aukcji?
Niech Snajper zalicytuje dla Ciebie!
program do Allegro eBay Nie przegap aukcji,
ustaw snajpera


Menu strony:

= Strona główna =
= Firma =
= Hobby =
= Księga Gości =
= Narzędzia =
= Kontakt =


TS-11 Iskra Bis

     Chcąc wykonać dioramę uszkodzonej Iskry potrzebowałem instrukcji malowania i budowy. Nie miałem innej możliwości jak kupić nową Iskrę i skorzystać z jej instrukcji. W ten sposób powstała jeszcze jedna Iskra.


Zdjęcia modelu:

 Przeglądarka zdjęć 
(zostanie otwarte nowe okno)

Po kliknięciu w zdjęcie, otwiera się ono w powiększeniu w nowym oknie.
TS-11 Iskra Bis TS-11 Iskra Bis TS-11 Iskra Bis TS-11 Iskra Bis TS-11 Iskra Bis TS-11 Iskra Bis TS-11 Iskra Bis


Ostatnia wypowiedź na temat tego modelu:
Forum czasowo wyłączone.



Dane modelu:
Nazwa TS-11 Iskra Bis
Producent ZTS Plastyk
Skala 1:72
Numer katalogowy S-016
Wymiary 161mm x 140mm x 47mm
Data wykonania 22 września 2007
Ilość części składowych 55
Mobilność modelu Otwierana kabina pilotów, zdejmowane zbiorniki paliwa i działka, obrotowe przednie koło
Przybliżony poniesiony koszt 60 zł
Masa <brak danych> g

Opis:
Treść zaczerpnięta z Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PZL_TS-11_Iskra

     PZL TS-11 Iskra - samolot szkolno-treningowy, pierwsza polska konstrukcja o silniku odrzutowym produkowana w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu. Został zaprojektowany przez zespół pod kierunkiem Tadeusza Sołtyka (stąd oznaczenie TS).
Polskie Lotnictwo Wojskowe używa samolotów TS-11 od 1962 po dzień dzisiejszy. W 1975 r. Indyjskie Siły Powietrzne zamówiły 50 samolotów TS-11 Iskra (wycofane ze służby 16 grudnia 2004). Produkcję zakończono w 1987 roku.
Fotele zamontowane w tych samolotach są konstrukcji powojennej. Brak foteli typu zero-zero oraz problemy z systemem antyoblodzeniowym spowodowały śmierć wielu pilotów, przez co samoloty straciły swoją pozycję w wojsku polskim jako samoloty szkoleniowe i są wycofywane z eksploatacji. Obecnie duża część tych samolotów jest wystawiona na sprzedaż przez Agencję Mienia Wojskowego. W Polsce jest jeden prywatny samolot TS-11 ISKRA. Egzemplarz ten o numerze fabrycznym 1H0806 posiada numery rejestracyjne SP-YIR . Zarejestrowany jest w kategorii samolotów specjalnych.
(Więcej informacji na stronie Wikipedii .)

Powrót

_____
3305