Menu strony:
= Strona główna =
= Firma =
= Hobby =
= Księga Gości =
= Narzędzia =
= Kontakt =
|
AH-1G Cobra
Historia tego modelu sięga mojego zakupu modelu ORP Burza. Powodem jego zakupu był fakt, iż sprzedawca Burzy posiadał ten helikopter w ofercie. A że był to zakup wysyłkowy, to opłacało się wziąć jeszcze jeden model, skoro i tak za przesyłkę trzeba było zapłacić.
Później okazało się, że ten model może przedstawiać helikoper, który został ukazany na jednej z "rozkładówek" Wielkiej Encyklopedii Lotnictwa. Stał się więc, podobnie jak już wykonany B-2, "załącznikiem" do Encyklopedii.
Model posiada obrotowy wirnik, na co wskazuje sześć ostatnich zdjęć z testów obrotów wirnika.
Zdjęcia modelu:
(zostanie otwarte nowe okno)
Po kliknięciu w zdjęcie, otwiera się ono w powiększeniu w nowym oknie.
Ostatnia wypowiedź na temat tego modelu:
Forum czasowo wyłączone.
Dane modelu:
Nazwa
|
AH-1G 'Vietnam War'
|
Producent
|
Mastercraft
|
Skala
|
1:72
|
Numer katalogowy
|
B-31
|
Wymiary
|
188-218mm x 50-180mm x 54mm (w zależności od położenia wirnika)
|
Data wykonania
|
8 listopada 2007
|
Ilość części składowych
|
41
|
Mobilność modelu
|
Obrotowy główny wirnik, obrotowe działko
|
Przybliżony poniesiony koszt
|
55 zł
|
Masa
|
<brak danych> g
|
|
|
Opis:
Treść zaczerpnięta z Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_Cobra
AH-1 Cobra, znany również jako "Huey Cobra", "Cobra", "Sea Cobra" i "Snake", jest helikopterem szturmowym zaprojektowanym przez Bell Helicopter Textron. Obecnie w siłach zbrojnych USA jest wykorzystywany tylko w korpusie piechoty morskiej, natomiast w armii USA został całkowicie zastąpiony w przez AH-64 Apache.
Historia AH-1 jest blisko związana z rozwojem UH-1 Iroquois - poprzednika nowoczesnych helikopterów i symbolu wojny w Wietnamie.
Prototyp XH-40 uniósł się w powietrze po raz pierwszy 22 października 1956 roku i wszedł do służby tego samego roku jako HU-1A. Oznaczenie "HU" wzięło się od sławnej nazwy "Huey", jednak w 1962 zmieniono skrót na UH-1. Pojawienie się UH-1 pozwoliło zastosować w praktyce teorię kawalerii powietrznej, jako nowej taktyki pozwalającej na szybkie przerzucenie żołnierzy na duże odległości tak, aby doprowadzić do walki z nieprzyjacielem w wybranym przez siebie miejscu i czasie.
Szybko stało się jasne, że nieuzbrojone UH-1 nie są w stanie sprzeciwić się wrogowi okupującemu przewidziane lądowiska. Uświadomiono sobie, że do prowadzenia tego typu operacji UH-1 potrzebuje silnego wsparcia ogniowego.
Wraz z eskalacją działań wojennych w Wietnamie rola helikopterów transportowych stale wzrastała, dlatego ich ochrona stawała się zadaniem coraz istotniejszym. (...)
Bell próbował stworzyć lekki i mały helikopter bojowy, który sprosta wymaganiom armii. W styczniu 1965 zainwestował milion dolarów amerykańskich, aby przystąpić do projektowania nowej konstrukcji. Łącząc sprawdzony mechanizm transmisji mocy, system śmigieł, silnik turbowałowy T53 zastosowany w UH-1 z założeniami użytymi do projektowania "Sioux Scout", Bell stworzył "Model 209".
Sytuacja w Wietnamie sprzyjała Modelowi 209. Ataki na siły amerykańskie w Wietnamie nasilały się, a do czerwca 1965 przerzucono tam 50 tysięcy amerykańskich żołnierzy.
3 września 1965 Bell wyprodukował pierwszy prototyp, który pięć dni później dokonał dziewiczego lotu. Stało się to jedynie osiem miesięcy po rozpoczęciu projektowania. Po dokonaniu oceny i porównaniu go z innymi zgłoszonymi helikopterami, w kwietniu 1966 armia podpisała pierwszy kontrakt na produkcje 110 sztuk.
W czerwcu 1967 roku, dostarczono pierwsze egzemplarze AH-1G HueyCobra. Pierwotnie oznaczono go jako UH-1H jednak wkrótce zamieniono "U" na "A" od angielskiego słowa attack (atak).
Między 1967 a 1973, Bell wyprodukował 1116 egzemplarzy AH-1G.(...)
Helikopter AH-1 Cobra jest łatwiejszy w utrzymaniu niż AH-64 Apache, a mniejszy kadłub czyni go celem trudniejszym do trafienia. Te zalety sprawiają, że wciąż jest używany przez Piechotę Morską Stanów Zjednoczonych. Najczęściej jest on stosowany przeciwko celom opancerzonym.
(Więcej informacji na stronie
Wikipedii
.)
Powrót
_____
1607
|