|
||||||||||||||||||||||||
Menu strony: = Strona główna = = Firma = = Hobby = = Księga Gości = = Narzędzia = = Kontakt = |
Charles W. Morgan Model ten został wykonany na zamówienie. Od momentu jego zakupienia do momentu zakończenia pracy nad nim znany był cel jego budowy. Przy okazji także był obiektem relacji z warsztatu na forum modelwork: link do relacji
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnia wypowiedź na temat tego modelu: Forum czasowo wyłączone. Dane modelu:
Treść zaczerpnięta z strony Internetowego Klubu Miłośników Żaglowców: http://www.zaglowce.ow.pl/historyczne/charles_w_mor/charl_w_mor.html oraz z własnych informacji:
"Charles W. Morgan" zbudowany został w 1841 r. i do 1921 r. złowił ok 2,5 tysięcy wielorybów, najwięcej ze wszystkich jednostek tego typu na świecie. Potem był atrakcją nadmorskiej posiadłości jednego z amerykańskich milionerów. Od 1941 r. jest obiektem muzealnym w muzeum Mystic Seaport. Statek wykorzystano przy kręceniu filmu "Moby Dick" wg H. Mellvilla. Jest to jedyny zachowany żaglowiec wielorybniczy. Statek "Charles W. Morgan" został wybudowany i zwodowany w stoczni w New Bedford. Jednostka ta jest drewnianą fregatą trójmasztową; wykonała 37 rejsów nazwijmy to "zawodowych" trwających od 9 miesięcy do 5 lat każdy. Morgan złowił około 2500 wielorybów, dostarczył 54483 baryłki oleju wielorybniczego oraz 152934 funty kości wielorybów. W każdy rejs zabierał średnio 33 członków załogi, łącznie na fregacie służyło ponad tysiąc różnych osób.
Charles W. Morgan jest zachowany po dzień dzisiejszy; kotwiczy w Mystic Seaport w USA.
_____ |